Kaç gün

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Soğuk, durgun bir sabah. En başından beri birlikte olmamız gerekirken biz, yine farklı yerlerde ve başka evlerde uyanıyoruz.

Yatakta doğrulup, oturuyorum. Başımı önüme eğiliyor. Avuçlarıınm içini çarşafın üzerine bastırsam da işe yaramıyor. Omuzlarım güçsüz, ayağa kalkamıyorum.

Zorlayarak doğruluyorum birbirimizden uzak yataklarda. Sen muhtemelen çoktan çıkmışsındır sokağa.

Terliklerimi ayaklarıma geçirip evin içinde dolanıyorum biraz. Pencereyi açıp kışın tadına bakmaya çalışıyorum. Sen varken, senin kollarının altında yürürken yaptığım gibi dilimi çıkarıp kar tanelerini yakalamaya çalışıyorum. Aynı değil; vazgeçip pencereyi kapatıyorum.

Odama dönüyorum. Bazı fotoğraflarını bulmuştum, onlara bakıyorum. Aradaki onca fark daha çok büyüyor gözümde. İnsan nasıl değişir diyorum içimden. Neler olur da değişmek ister, nasıl bırakır her şeyi. Gözlerinin rengini mesela. Ya da saçlarının uzunluğunu. Nasıl olur da aynı bakmaz bir insan. Aradan yalnızca 5 ay geçtiği halde insan nasıl olur da eskisi bakamaz diğer insanların gözlerine, yüzlerine.

Çoraplarımı giyiyorum; bir şarkı takılıyor dudaklarıma. Biraz eski günleri anımsıyorum. Nadiren uyandığımız sabahları, hep sarıldığın ama aslında hiç olmadığın uykuları. Ben mi uydurmuşum bu anıları?

Sakallarının arasında dolandığım günleri düşünüyorum. Beyaz iplerin ucunda sallandığım, seninle asıldığım, kıvrandığım.

Bazı akşamlar dayanamayıp eskiyi anımsıyorum. Kıstırıyordun ya beni dudaklarınla. Dudaklarından kaçamıyor, düşkün yaşıyordum sabahlara. Garip, sessiz bir kuytuya doğru ilerliyordum, sözlerin uzaklaşıp, bulanıklaşıyordu her defa.

Kaç gün oldu. Yollar kaç defa buz tuttu.

Bir sürü şey oldu, gözlerim hep sularıyla boğuldu.


Leave a Reply

