Uyku

Birisi dedi, saatlerce bir adama bakmak, bakarken mutlu olmak kolay gerçekleşecek şey değilmiş meğer.

 

Sesi duyuyor musun? Aşağıda bir yerlerde bir şeyler oluyor. Uzun uzun bakıyorum. Söylediğim ne varsa işitiyor. Konuşmuyoruz. Havada yalnızca ağırlaşan yağmurun sesi var. Uzun uzun bakıyorum. Göz bebeklerimden çıkıp giden bir yol var aramızda; uzayan, uzanan.

Yağmuru ayaklarının altında çiğneyerek, sırtı hep kambur, başı gökyüzünün hemen altında, ayağıyla ezdiği yağmur tanelerini seyrederek, bin tane ayrı pişmanlıkla yürüyor o yolda, aramızdaki o güzel, ılık, aydınlık yolda. Paçalarımız çamur, pislik.

Burnunun altından yükseliyor duman; dumanın çengeline takılan kelimelerse yalnızca benim görebileceğim kadar büyük, dokunabileceğim kadar ağırlar.

Saçlarımın arasında birikiyor elleri, ellerinin içinde sesi, tırnaklarının arasında kelimeler, içi pislik içi neşe içi huzur içi aşk içi yalnızlık dolu.

 

Bakıyorum, saatlerce. Ayak ucuna doğru kıvrılıyorum. Yürürken, dururken, yemek yerken, konuşurken, bazen durup düşünürken. Ayak ucuna doğru kıvrılıyorum gece uyurken.

Sakallarının içinde kocaman gözlerim, kirpiklerim. O uyurken dalıyorum göğsündeki gökyüzüne. Bedenin bu kadar anlamsızlaştığı başka bir alem var mıdır acaba? O alemlerden birinde bize geniş bir yer bulabilir miyiz sence? Gerek yok, ölmek gibi tadına doyum olmayan bir söz var içimizde. Aklımızın serinlikleri yüzünden sarılıyoruzdur belki de birbirimize.

Korktuğum onca fikir nasıl su yüzüne çıkar, korkularım nasıl bir anda yok olur ve geçer? Yerine koyduğum rezil, başka bir hal var.

Uykununsa başka bir önemi.

 

Kuş uçuyor, ağlıyorum, bulut geçiyor, ağlıyorum.

Leave a Reply

