Kadife bir yol, aramızda.

Sanırım benim sorunum beyaz tenli olmamda. Başıma ne zaman kötü bir şey gelse ardında hep esmer kadınlar oluyor. Sanırım benim suçum tenimin çabucak kızarmasında, çillerimin oluşunda, saçlarımın uzunluğunda, kirpiklerimin dökülüşünde ya da.

Sanırım ben bu kadar beyazım diye çabuk leke tutuyorum; kapkara kadınların ne kadar günahı varsa benim üzerime siniyor lekesi. Sırf saçları daha koyu renk diye, en sevdiğim yaramı alabiliyor mesela biri,.

Esmer bir kadın olsaydım eğer, bu kadar sakin aşık olmazdım; kalamazdım sanırım. Direnmeyi farklı algılardım ya da; illa ele geçirmek olurdu sebebim.

Ama şimdi, unutmaya yüz tutmuş haldeyim, kendimden çok uzakta bir yerdeyim. Yaşamaya dair ne varsa unutmuş gibiyim. Direnmek en güzel yanımdı, ben artık direnmiyorum. Kimse için mücadele etmiyorum; solmuş gibiyim.

Uzun, kadifeden bir yol vardı. Ayaklarımız çıplak, canımız hiç yanmadan yürüdüğümüz uzun bir yol…

Ellerimiz arasında alışveriş ettiğimiz soluğumuzun yanı sıra sustuğumuz zamanlar vardı; anımsıyorum. Şimdi şimdi anlıyorum, hasretlik ne zor şeymiş ve şair ne kadar dertliymiş.
Zaman sandığımdan hızlı geçiyor neyse ki. Sanki avuçlarım arasında örüyorum sabahı ve geceyi.

Zaman sandığımdan yıkıcı geçiyor.

Şüphe herşeyden beter şeymiş lakin. Zamanın yanı sıra yaşamaya dair ne varsa yiyip bitiren bir şeymiş.
Bazen, neredeyse çoğu zaman aynı şeylerin tekrarına düşmüş olmaktan endişe ediyorum. Aynı izlerin peşine düşmüşüm, korkuyorum.

Bir süre için de olsa çoğu kara bulut dağılıyor, sakinleşiyorum. Ama vaktin geri kalanında aklımdan eksilmeyen şeyler doğuyor. Diyorum ya, aynı şeylerin tekrarına düşmekten korkuyorum, aynı acıların çoğalmasından…

İnsana dair en önemli his güvenmiş meğer. Çoğunu vazgeçmenin meşrulaştığı o ilk an yitirmiştim, şimdi geriye korkudan gayrı şey kalmadı. Bu kadar yorgun hissetmesem kendimi, belki anlatacağım…

Kandırmak en kolay eylemmiş aslında; hele de insanın kendi yansımasıyla oynadığı oyunda.

Olamadığım her şey için/ yüzünden üzülüyorum.

Leave a Reply

