Cennetimden baktığım

 

Mekanım, bahçem, suyum.
Canım çekiyor, karnım aç.
Karanfilden dökülüyor tüm sözler…

Ellerin, bedenimin en güzel yanı
Ellerin, gözlerimin biricik memleketi.
Kirpiklerin üzerine kurduğum düşler, yaşamımız.
Fikrimin, gönlümün sol yanı, en güzel parçası.

Karşılıklı iki kıyıdayız şimdi.
Sana dönmüş yüzümü, sağ avucum yanağımda,
şiir bekliyorum eskisi gibi.
Sevdiğim tüm kelimeler koynunda güzel, yerim orası.


Canım, Aragon gibi sırlarımız yok bizim, kapılar sonuna dek açık.
Söylemekten korkmuyorum; cennetimden baktığım,
yüzüm sana dönük,
ılık bir kış sabahı gibi seyrediyorum yalnız seni.
Kar tanesi, kor tanesisin sanki..

Kanadım.

Şiire sığınmaktan geçiyor bizim yolumuz.
Kışa varmadan biriktiyoruz.

Denizlerin, kumların üstesinden ancak bu şekilde gelebiliyoruz.
Canım, açım, uykusuzum, direniyorum..

Cana min, min beriya te kiriye.


Kuytularımda uzuyor gölgen, tutunuyorum.
Yazmak, senin koynunda yaşamaya eş değer.
Dallarına tutunuyorum.
Düşmek, avuçlarında güzel.


Canım, anadilim, sözlerim,
Gözlerin benim memleketim, doğduğum, yüzyıllarca yaşadığım yer.

Avuçların bahçem.
Cennetim.

 

Sabah olurdu sana her baktığımda. Günün ilk çayını yudumlamak gibi.
Kış günü, ellerim ceplerimde,
dudaklarımda senin izinle,
güneşin döküldüğü bir yolu arşınlamak gibi,
denize dalıp dalgaların köpükleriyle karnımı doyurmak gibi.


Canım, sana baktığım her an uyurdum gözlerinin kıyısında,
kirpiklerinin ucunda,
senden ve benden savrulan gölgemizin altında.

Kanadım, akşam oluyor..
Gün üzerimize batıyor, her yanımızdan dökülüyor.

Parmak uçlarım seni anıyor. 
Canım, doğmak asıl bugün güzel.
Senin koynunda nefes almak gibi.

Emrê min, ez jibonate mırım.

Dilé min dixwaze, birçîme. Rojbuna te pîroz be. Min berîya te kiriye xewn u xeyala dilè min. Tù her hebi.

Leave a Reply

