Gel

ne anlatayım? canımız sıkkınken konuşurduk ya hani, biraz birbirimizi izlerdik, ne iyi gelirdi. ne anlatayım? ne anlatsam iyi gelir? mutlanır mısın biraz? gözümün nuru, canımın canı, kanım, suyum ne anlatmamı istersin, ne anlatsam kendini daha iyi hissedersin?

orada olsam seninle uyurdum. bana git desen yine de gitmez seninle uyurdum.

gitmek istiyorum buradan gidemiyorum. anamı bırakamıyorum. babam bir şey yapar diye korkuyorum, babam kimsesiz kalır diye gidemiyorum. bir de ne yalan söyleyeyim sen yoksun diye gitmiyorum. gidecek kimsem yok, kalacak evim yok. gidemiyorum, kalamıyorum.

ne anlatayım canım sana? nelerden konuşalım? bugün bir sürü çocuğun arasındaydım. kendi kızımı özledim, oğlumu düşündüm. sonra vazgeçtim. uzun uzun düşündüm. bitti bu iş. ne çocuk ne başkası. bitti bu iş, kapadım bu hevesi. yalnızlık da bizdendir ve her şey seçimlerden ibarettir.

ölünceye dek yaşıyorum işte. ölmeyi bekleyerek. bazen uzun bir yola çıkıyorum. ihtimallerin hepsini düşünüyorum.

canım, burası rezil bir ülke. sistemin içinde toza dönüşüyor bedenimiz, inandıklarımız, sevdalarımız ve türküler. yazık, olan türkülere oluyor.

sevgi neydi? benim sevgimin emekle bir ilgisi yok muydu? benim gözyaşım emeğim değil miydi? emek neydi? seni sevmem değil miydi?

 

Allah’a sığınıyorum, Allah yok; sana sığınıyorum, sen yoksun. sabrım inceldi inceldi inceldi inceldi.

dayanamıyorum. yaklaşık bin yıldır ölüyorum.

dün hüseyine gittim, uzun uzun konuştuk. senden bahsettim ufacık. çok anlatamadım, beceremiyorum kendimi anlatmayı. sana anlatmama gerek kalmadı hiç. bilirdin, anlardın, biliyordun, görüyordun beni.

uyurken nefesi duyduğum o anda özleminden kahrolduğumu anlattım. seviyorsun dedi bana. seni sevdiğimi anladıkça birileri nasıl mutlanıyorum bilemezsin.

 

kayıtsızlığın beni öldürüyor. ismini zikredememek, bu kadar uzak olmak. canım bu mesafeleri aramıza kim koydu, dağları yaratn kim ve deniz neden hep tuzlu?

yeni şeyler öğrendim. her gün ağlasan da gözyaşı pınarı denen şey çok bereketli lakin insan terbiye edebiliyor. salt yalnız kalınca ağlıyor mesela. yan odada anan baban uyurken hele. bağıramazsın, duyulmamalı. yastığa gömülüyorum her gece. toprakla eş değer. ölmek ne güzel. yaklaşık bin yıldır ölüyorum. çok uzun bir ağaç büyüdü içimde seninleyken, o çok uzun ağaç nasıl kuruyor, köklerini yapıştırmış gövdeme nasıl emiyor kanımı ve kurutuyor iliğimi. canım bir kere demiştin, mıh gibi aklımda; “acının bile hakkını vermiyoruz biliyormusun..ne acının ne yalnızlığın. canımız çok acıdı diye bağırınca geçer sanıyoruz.ama bazen bir şiir okursun sızlarsın. bukadardır.” şiir yetmiyor; başka bir yol bul ne olur. yazmak yetmiyor, yardım et ne olur.

 

çocuğumsun biliyorsun. avucumun içine doğurdum seni, nasıl korudum ve sakındım. kalbimin orta yerine doğurdum seni. nasıl büyüttüm ve saklıyorum. oğlum, canım, yoldaşım, sırdaşım, karındaşım.

karnımın orta yeri senin, oradan öp yine beni. sırtım senin, oradan öp beni. doyalım, doyur karnını. açım, doyur beni. ne olur.

canım, suyum, aşım. ismini zikredeyim ne olur.

Yüreğim sızlıyor bu hal iyi bitmeyecek. yüreğim sızlıyor sesini işitmeyeceğim bir daha diye. korkuyorsun. ya yapamazsak diye korkuyorsun biliyorum. olsun canım, o da bizden değil mi. varsın yıkalım birbirimizi. senin yıkmandan daha güzel son olur mu hiç. neden bu korku. neden görmedin sesimi.

yüreğim sızlıyor bu ahir dünyada yapayalnızsın. yüreğim sızlıyor elim sana değmiyor, nefesim senin tenine çarpmadığı sürece kıymetsiz. soluğunu çalmak istiyorum, olmuyor. bu dağları kim yarattı, yıkacağım hepsini.  gel bul beni.

 

“ben anlıyorum biliyor musun. hani şu dehşet anları oluyor ya insanların. hani şu cinnet anları. onları anlıyorum biliyor musun. bir mazlumun nasıl zalimleşebileceğini anlıyorum. ağır bir mide bulantısı duyuyor kendini kaybeden insan. biri benzin dökse üstüne ateşi o tutuşturacak kıvamda oluyor. biri şakağına silahı dayasa tetiği kendi elleriyle çekecek gibi.
anlıyorum ben biliyor musun yorgun insanları..bütün kötü kokuların silinmesini anlıyorum. kendi kokularını hiç duymamalarını anlıyorum. çünkü öyle zorlaşıyor ki herşey..duyular yitiyor. görüntüler karıncalanıyor.”

 

 

 

Leave a Reply

