taslak 7. geçmiş zaman kullanmalı.

Ekmeği ortasından kırıp sofraya koydu babam. Salih daha bebe diye anam ona kucağından yediriyor yemeği. Ekmeğin ucundan koparıp çiğniyorum ama dişlerim sallanıyor; ekmeği çiğneyemeden yutuyorum.

Anam, Salih’i yedirirken bir yandan da açılan örtüsünü başına geçiriyor ama tülbentin boncuktan oyaları düşüp sarkıyor. Çenesi, gerdanı açıkta kalarak yemeğine devam ediyor anam. Kafası hep aşağıda.

Babamın bıyıklarının ucuna yemeğin yağı değmiş, parlıyor.

‘Git su getir hele’ diyor babam. Anam da ablama ‘hadi kız’ diyor. Ablam içerden elinde iki bardak bir de testiyle dönüyor. Babamın bıyıklarında yağ bardağa geçmiş; bıyıkları artık parlamıyor.

Ablam iki belik örmüş saçlarını, elleri sürekli beliklerinde. Hoşuna gitmiş sanırım. Yemek bitsin ben de elleyeyim.

Babam geriniyor önce, sonra örtüyü üzerinden çekmeden kalkıyor yerinden. Kırıntıların hepsi yere dökülüyor. Anam bir şeyler mırıldanıyor ama anlaşılmıyor.

‘Kaldırın hadi’ deyince aç tok düşünmeden herkes yerinden kalkıp sofrayı toplamaya başlıyor. Hemen leğeni ve havluyu almak için avluya çıkıyorum. Babam ellerini ağzını yıkayacak. Leğenin içine biraz sıcak biraz su koyup ılıştırıyorum, havluyu omzuma atıyorum. Bir de tarağı.

İçeri girip leğeni yere koyuyorum. Sabunu unutmuşum. Ciğerimden başlıyor ateş ellerime kadar.

Babam bağırmaya başlıyor: A.. koyduğumun çocuğu bir işi de becer lan! Ayağının önündeki leğene vurup çıkıyor evden. Yüzüme de bir tokat. Kıpkırmızı oluyorum ama alışmışım, hemen omzumdaki havluyu yere koyup suyu siliyorum.

 

… devam edilecek

 

Leave a Reply

